Szkolenia/Kursy

Jak wdrożyć profesjonalne standardy obsługi klienta? Szkolenie

Wdrożenie profesjonalnych standardów obsługi klienta to dość poważne zadanie, jednak z pomocą specjalnych szkoleń można dowiedzieć się na jakie konkretnie elementy zwrócić szczególną uwagę. Profesjonalne podejście do klienta to sprawa kluczowa dla wielu firm, jeśli chce się zwiększyć sprzedaż i pozyskać się lojalnych klientów na długi czas. 

Na jakich elementach się skupić?

Obsługa klienta powinna skupiać się na kilku podstawowych elementach, m.in. są to takie kryteria jak:

  • udzielanie informacji klientowi (w każdym przypadku należy być otwartym na pytania ze strony klientów i podchodzić do nich z uśmiechem na ustach. Sympatia w stosunku do klienta niesie za sobą dużo dobrego, a klient oczekuje od pracownika, że ten wytłumaczy mu nurtujące go kwestie i odpowie mu na wszystkie pytania),
  • ustalenie optymalnej ceny za proponowane towary i usługi (cena powinna być rozsądna, uczciwa i dopasowana do możliwości finansowych klientów, dlatego warto znać się na ogólnych prawach rynku),
  • kontakt personalny (powinno się to skupiać na trosce o dobro klienta, nie powinien być on pozostawiony sam sobie. Dodatkowo należy umieć w bezpośredniej rozmowie umiejętnie zaprezentować różne produkty, dzięki czemu istnieje szansa, że klient zwróci na nie uwagę i będzie chciał zdecydować się na ich zakup. Ważny jest w tym wszystkim kontakt wzrokowy, klient musi zauważyć, że pracownikowi na nim zależy),
  • szybkość obsługi (klient nie powinien czekać zbyt długo w kolejce, nie może być lekceważony, ponieważ istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że nie zdecyduje się on już na powrót do danego sklepu, czy danej firmy. Oczywiście warto więc zadbać o to, aby odpowiednia liczba pracowników była na zmianie, wtedy też można osiągnąć w tym zakresie sukces).

O wszystkich tych kryteriach można nauczyć się wielu ciekawych rzeczy na specjalnie przygotowywanych szkoleniach w firmie szkoleniowej GenWhy, dzięki czemu pracownicy opanują je do perfekcji i wprowadzą odpowiednie standardy obsługi klienta w swojej firmie.

Czego oczekuje klient?

Klient oczekuje od pracowników kilku rzeczy:

  • sprawnej obsługi (liczy się dla niego czas),
  • profesjonalnego podejścia do sprawy (pracownik powinien znać się na rzeczy i umieć doradzić klientowi w każdej sprawie),
  • zaspokojenia swoich potrzeb (dzięki temu wyjdzie ze sklepu czy też z siedziby firmy w pełni zadowolony).

Na szkoleniach można nauczyć się wszystkich tych rzeczy i zadbać o to, aby własna firma mogła się na rynku rozwijać, pozyskując przy tym zaufanych klientów i nawiązując z nimi długotrwałą współpracę. 

Bankier

Share
Published by
Bankier

Recent Posts

Wybór biura rachunkowego dla Twojej firmy: Co musisz wiedzieć?

Wybór odpowiedniego biura rachunkowego jest kluczowy dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i branży.…

2 miesiące ago

Studia podyplomowe dla osób pracujących – jak pogodzić pracę z nauką?

Zdobywanie wiedzy i umiejętności to nieodłączny element rozwoju osobistego i zawodowego. Niezależnie od tego, czy…

2 miesiące ago

Gdzie urządzić konferencje na Mazurach?

Gdzie urządzić konferencje na Mazurach? Praktyczny poradnik Mazury to nie tylko kraina tysiąca jezior, ale…

6 miesięcy ago

Podatek od sprzedaży samochodu – jak można go obniżyć?

Podatek od sprzedaży samochodu to opłata nakładana na transakcję sprzedaży pojazdu. W wielu krajach, sprzedający…

9 miesięcy ago

Metoda DMAIC – jak rozwinąć swój biznes dzięki doskonaleniu procesów?

Metoda DMAIC stanowi doskonałe narzędzie, które pozwala na skoncentrowanie się na ciągłym doskonaleniu procesów w…

12 miesięcy ago

Na jakie studia nie iść, jeśli jesteśmy skrajnymi introwertykami?

Czy istnieją specjalne studia dla introwertyków? Jakie kursy mogą pomóc project managerom w rozwoju zawodowym?…

12 miesięcy ago