Cityboardy to jedne z najpopularniejszych nośników reklam zewnętrznych, czyli tzw. outdoorowych, których skuteczność poparta jest w badaniach. Nic dziwnego, skoro dziś, jak nigdy wcześniej, każdego dnia bombarduje nas dziesiątki reklam, ale ponieważ „kupujemy oczami”, najbardziej zapamiętamy tę widzianą stale w drodze do domu czy pracy. Cityboard umieszczony w dobrej lokalizacji i z interesującym przekazem przyniesie firmie wymierny zysk – tym większy, im lepiej zaplanujemy kampanię.
Plan kampanii reklamowej
Każda akcja reklamowa powinna być poprzedzona ułożeniem planu marketingowego. Reklamodawca powinien zastanowić się, czy w tym momencie chodzi mu o zwiększenie sprzedaży danego produktu, ocieplenie wizerunku czy poinformowanie opinii społecznej o jakiejś nowej ofercie czy promocji. Czy jego produkt ma szansę być ogólnopolskim hitem czy raczej skierowany jest do lokalnej społeczności i mieszkańców jednej dzielnicy? Kto ma być głównym odbiorcą tej reklamy (targetem)? Na takie pytania też trzeba sobie odpowiedzieć, zanim przeznaczy się budżet na reklamę i wybierze nośniki.
Ważnym aspektem jest także zwrócenie uwagi na estetyczne walory reklamy, gdyż niechlujny czy mało wyrafinowany plakat, może doprowadzić do tego, że bardziej ośmieszymy swoją firmę niż zyskamy jej wielbicieli. Tym samym nieprzemyślanym działaniem możemy też stracić stałych Klientów, a taką stratę jest już bardzo ciężko jest odrobić. Szczególną uwagę trzeba też zwrócić na wydźwięk etyczny reklamy, tym bardziej, że będzie ona w przestrzeni publicznej. Seksistowskie podteksty czy hejtowanie konkurencji to pomysły, które raczej mogą przyciągnąć uwagę mediów niż konsumenta.
Reklama typu cityboard
Standardowy cityboard mierzy 18 m kw (6 m na 3 m) i najprościej mówiąc ma formę plakatu umieszczonego za szybą, która przy dolnej krawędzi jest podświetlana. Dobrze wykonana konstrukcja zapewnia widoczność reklamy 24 h, także po zmroku i jest ona dostępna oczom niemal w takiej samej jakości – bez odbić i smug. Koszt miesięcznego wynajęcia cityboarda waha się od 2400 zł do 4900 zł, ale tak naprawdę jest to sprawa indywidualna i zależy od czasu, w którym chcemy wystartować z kampanią, jak i oczywiście od lokalizacji. Reklama w centrum dużego miasta w grudniu będzie z pewnością o wiele droższa niż na wiosnę w okolicach wjazdu do małego miasteczka.
Jak pokazały badania z 2017 roku, ponad 70% firm, które skorzystały z reklamy typu cityboard, uzyskało zamierzony efekt kampanii, co potwierdza, że ta forma przekazu ma wyraźny wpływ na zachowania konsumenckie i warto z niej skorzystać.
Więcej informacji o reklamach cityboard uzyskasz na stronie: https://www.znajdzreklame.pl/