Wdrożenie profesjonalnych standardów obsługi klienta to dość poważne zadanie, jednak z pomocą specjalnych szkoleń można dowiedzieć się na jakie konkretnie elementy zwrócić szczególną uwagę. Profesjonalne podejście do klienta to sprawa kluczowa dla wielu firm, jeśli chce się zwiększyć sprzedaż i pozyskać się lojalnych klientów na długi czas.
Na jakich elementach się skupić?
Obsługa klienta powinna skupiać się na kilku podstawowych elementach, m.in. są to takie kryteria jak:
- udzielanie informacji klientowi (w każdym przypadku należy być otwartym na pytania ze strony klientów i podchodzić do nich z uśmiechem na ustach. Sympatia w stosunku do klienta niesie za sobą dużo dobrego, a klient oczekuje od pracownika, że ten wytłumaczy mu nurtujące go kwestie i odpowie mu na wszystkie pytania),
- ustalenie optymalnej ceny za proponowane towary i usługi (cena powinna być rozsądna, uczciwa i dopasowana do możliwości finansowych klientów, dlatego warto znać się na ogólnych prawach rynku),
- kontakt personalny (powinno się to skupiać na trosce o dobro klienta, nie powinien być on pozostawiony sam sobie. Dodatkowo należy umieć w bezpośredniej rozmowie umiejętnie zaprezentować różne produkty, dzięki czemu istnieje szansa, że klient zwróci na nie uwagę i będzie chciał zdecydować się na ich zakup. Ważny jest w tym wszystkim kontakt wzrokowy, klient musi zauważyć, że pracownikowi na nim zależy),
- szybkość obsługi (klient nie powinien czekać zbyt długo w kolejce, nie może być lekceważony, ponieważ istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że nie zdecyduje się on już na powrót do danego sklepu, czy danej firmy. Oczywiście warto więc zadbać o to, aby odpowiednia liczba pracowników była na zmianie, wtedy też można osiągnąć w tym zakresie sukces).
O wszystkich tych kryteriach można nauczyć się wielu ciekawych rzeczy na specjalnie przygotowywanych szkoleniach w firmie szkoleniowej GenWhy, dzięki czemu pracownicy opanują je do perfekcji i wprowadzą odpowiednie standardy obsługi klienta w swojej firmie.
Czego oczekuje klient?
Klient oczekuje od pracowników kilku rzeczy:
- sprawnej obsługi (liczy się dla niego czas),
- profesjonalnego podejścia do sprawy (pracownik powinien znać się na rzeczy i umieć doradzić klientowi w każdej sprawie),
- zaspokojenia swoich potrzeb (dzięki temu wyjdzie ze sklepu czy też z siedziby firmy w pełni zadowolony).
Na szkoleniach można nauczyć się wszystkich tych rzeczy i zadbać o to, aby własna firma mogła się na rynku rozwijać, pozyskując przy tym zaufanych klientów i nawiązując z nimi długotrwałą współpracę.