Od wielu lat zamówienia online są jednym z głównych motorów wzrostu w branży gastronomicznej
Właściciele punktów gastronomicznych rozumieją, że internetowy system zamawiania żywności i jego potencjał działa zakresie zwiększania zaangażowania klientów i zapewnienia niezawodnego wzrostu zarobków. Klienci, korzystając z komputera, laptopa lub smartfona, uzyskują szybki dostęp do menu restauracji online, dokonują wyboru i składają zamówienie w prosty i wygodny sposób. W ostatnich latach zwiększone wykorzystanie urządzeń mobilnych przyniosło znaczne korzyści restauracjom, ponieważ coraz więcej klientów korzysta z możliwości składania zamówień w taki sposób. Rosnącą popularność zamawiania posiłków online zwiększają pewne oczywiste korzyści zarówno dla restauracji czy firm zajmujących się dowozem cateringu, jak i klientów.
Klienci oczekują wygody zamawiania jedzenia przez Internet. Coraz więcej konsumentów korzysta z nowoczesnej technologii do interakcji z restauracją
Obejmuje to przeglądanie menu, sprawdzanie informacji o wartościach odżywczych poszczególnych posiłków i składanie zamówienia. Ponad połowa klientów prawdopodobnie zwiększyłoby częstotliwość zamawiania jedzenia, gdyby mogli zamówić catering online. Liczne ankiety pokazują, że klienci wolą wygodę zamawiania online. Klienci również nie lubią pośpiechu podczas zamawiania, a przeglądając catering dietetyczny Sopot z menu online mogą swobodnie wybierać wśród dostępnych propozycji z menu. Zamówienia online nie tylko pozwalają klientom składać zamówienia we własnym tempie, w wyniku czego wydają więcej. Zamówienia takie są bardziej dochodowe niż zamówienia stacjonarne. Zamawianie online zapewnia ogromną wydajność restauracji. Dzięki znacznej części zamówień na wynos i dostaw przetwarzanych online restauracje nie muszą już odciągać pracownika od innych obowiązków, aby odebrać telefon i przyjąć zamówienia. Gdy klient chce dostawę, płaci zarówno za jedzenie, jak i za wygodę. Jeśli nie masz zamówień online, klient musi zadzwonić do restauracji.